O jawnym i nad wyraz skutecznym zlewaniu głosu użytkowników zarówno przez władze miasta jak i spółkę miejską Wrocławskie Inwestycje, również informowaliśmy opinię publiczną:
Tym razem zapytujemy urzędników o sposób urządzenia tymczasowej (na ponad rok!) przeprawy przez rzekę Ślęzę oraz tory kolejowe (zobacz pismo poniżej).
I trochę ruchomych obrazków, dla tych którzy rzadko bywają na zachodzie Wrocławia.....
Węzeł Drzymały - przejazd tymczasowy przez tory (nagranie wykonane jeszcze przed oddaniem do użytku przejazdu tymczasowego, wykonane na odcinku od Glinianek do estakady nad torami tramwajowymi na Lotniczej)
....i dla tych, którzy mają słabe wyobrażenie jakie niespodzianki czekają na przejeździe kolejowym przy Węźle Drzymały (Uwaga: to NIE JEST szlaban na tymczasowym przejeździe, tylko na ul. Warciańskiej, gdzie zostaną zepchnięci rowerzyści z estakady)
Przejazd kolejowy na Warciańskiej - szlaban zamknięty na ponad 3 min. (to preludium do opóźnień jakie czekają rowerzystów po przebudowie Węzła Drzymały, czyli jedna z przeszkód na trasie omijającej nową estakadę od północy).
Wrocław, 07.05.2010
Wydział Inwestycji Miejskich
Ul. G. Zapolskiej 2/4,
50-032 Wrocław
Szanowni Państwo,
W związku z rozpoczętą inwestycją przebudowy estakady nad linią kolejową i rzeką Ślęzą w ciągu ul. Lotniczej, uprzejmie prosimy o odpowiedź na nurtujące nas pytania:
§ 1
3. Warunki techniczne, […] zapewniają w szczególności:
3) niezbędne warunki do korzystania z drogi publicznej przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich.
§ 43
5. W wypadkach, o których mowa w ust. 2 i 3, chodnik powinien być wyniesiony ponad krawędź jezdni lub pasa postojowego na wysokość od 6 cm do 16 cm i oddzielony krawężnikiem.
§ 44
2. Szerokość chodnika przy jezdni lub przy pasie postojowym nie powinna być mniejsza niż 2,0 m, a w wypadku przebudowy albo remontu drogi dopuszcza się miejscowe zmniejszenie szerokości chodnika do 1,25 m, jeżeli jest on przeznaczony wyłącznie do ruchu pieszych.
[...]
2. Jak w świetle powyższych przepisów oraz obowiązków spoczywających na zarządcy drogi przewidują Państwo odśnieżanie wybudowanego z tłucznia ciągu pieszego podczas zimy oraz odwodnienie części jezdni, przy której chodnik został „uklepany” na poboczu?
3. Dlaczego, pomimo możliwości terenowych oraz zapotrzebowania (m.in. dojście od pętli pilczyckiej do zakładów pracy na ul. Szczecińskiej) nie wybudowano chodnika po południowej stronie tymczasowego przejazdu?
4. Prosimy o wyjaśnienie w jaki sposób, zgodnie z obowiązującymi przepisami, powinni poruszać się rowerzyści na odcinku od ul. Metalowców do Glinianek (zwłaszcza: w jaki sposób mają korzystać z obowiązkowej drogi rowerowej na ul. Lotniczej)?
5. Dlaczego, pomimo istniejących możliwości oraz zgłaszanych przez środowisko rowerowe potrzeb (m.in. podczas planowania przebudowy ul. Lotniczej i Węzła Drzymały), nie zostało wybudowane bezpośrednie połączenie pieszo-rowerowe pomiędzy mostem nad rz. Ślęzą, a przystankiem tramwajowym „Pilczyce” (skąd już prowadzi wspólny ciąg pieszo-rowerowy do ul. Metalowców)?
6. Dlaczego chodnik mający służyć pieszym przez kilkanaście miesięcy wykonano w najtańszej i najprostszej technologii (można założyć, że po pierwszym deszczu woda rozmyje tłuczeń, a ziemię zmieni w błoto), natomiast jednia została częściowo od nowa utwardzona oraz odwodniona?
Uprzejmie informujemy, iż pominięcie w wyjaśnieniach wszystkich zgłaszanych kwestii będzie traktowane jako brak odpowiedzi. Jednocześnie zwracamy Państwa uwagę na przestrzeganie terminu udzielania odpowiedzi wynikającego z art. 237 § 1 KPA w zw. z art. 244 § 1 KPA. Stosownie do przywołanych przepisów organ właściwy do załatwienia wniosku powinien załatwić wniosek bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Z kolei zgodnie z art. 244 § 2 KPA o sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się równocześnie wnioskodawcę.
czepiacie się, przecież dutkiewicz powiedział w telewizji, że jest dobrze a będzie jeszcze lepiej
polak
jak wszędzie
Na ulicy bardzkiej też zapomnieli o pieszych i rowerzystach. Przy okazji remontu zniszczyli tą namiastkę "chodnika" i rowerzyści oraz piesi chodzą po ulicy. dodatkowo w czasie pogrzebów auta zastawiają chodnik na wysokości cmentarza. masakra