Uwagi do projektu przebudowy ulicy Mińskiej
link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

aktualności
2014 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 76 |
  min min min min min min min min min min min min
16 stycznia 2014

Uwagi do projektu przebudowy ulicy Mińskiej

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły dziś przetarg na przebudowę ulicy Mińskiej.

Projekt, jak informowaliśmy wcześniej, zakłada budowę drogi rowerowej. Będzie ona przebiegać jako kontynuacja wcześniej wybudowanej infrastruktury przy centrum handlowym (po stronie zachodniej stronie ulicy) i kończyć się na skrzyżowaniu z ul. Zagony.

Poniżej uwagi jakie wysłaliśmy w związku z tym projektem.

Radek Lesisz


Szanowni Państwo,

W związku z ogłoszeniem przetargu na przebudowę ulicy Mińskiej, po zaznajomieniu się z dokumentacją projektową pragniemy złożyć do niej nasze uwagi. Projekt nie był z nami wcześniej konsultowany, stąd też występujemy z uwagami dopiero na tym etapie.

Zmiany, o które wnosimy, sÄ… naszym zdaniem niezbÄ™dne – ich wdrożenie pozwoli na unikniÄ™cie dodatkowych kosztów przebudowy (poprawek zÅ‚ych rozwiÄ…zaÅ„) w przyszÅ‚oÅ›ci i tym samy speÅ‚ni wymów dbaÅ‚oÅ›ci o finanse publiczne.

Domagamy siÄ™ także dbaÅ‚oÅ›ci o wartoÅ›ci przyrodnicze miasta, które zostaÅ‚y tutaj zupeÅ‚nie zmarginalizowane.

Wnioskujemy o:

  • zaprojektowania wyniesionego przejÅ›cia i przejazdu rowerowego na wjeździe na teren centrum handlowego oraz zamiana ukÅ‚adu chodnik-droga rowerowa (droga dla rowerów bliżej jezdni). Uważamy, iż ten fragment terenu winien zostać wÅ‚Ä…czony w zakres przedsiÄ™wziÄ™cia z uwagi na duże zagrożenie, jakie sprawia obecny, fatalnie (bez fachowej wiedzy) zaprojektowany ukÅ‚ad drogowy w tym miejscu. Wyjazd z centrum handlowego to miejsce gdzie dochodzi do wielu wymuszeÅ„ pierwszeÅ„stwa przez kierowców i niebezpiecznych sytuacji: kierowcy nie zatrzymujÄ… siÄ™ przed przejazdem rowerowym, a widoczność jest tutaj mocno ograniczona przez krzaki. Należy zastosować fizyczne wymuszenie zmniejszenia prÄ™dkoÅ›ci przed przejazdem przez przejÅ›cie i przejazd rowerowy, przejazd rowerowy jak i drogÄ™ rowerowÄ… zamienić w ukÅ‚adzie z chodnikiem (przejazd winien być bliżej tarczy skrzyżowania – co polepszy bezpieczeÅ„stwo i wzajemnÄ… widoczność).
  • przeprojektowanie kanalizacji deszczowej (miÄ™dzy Szarskiego, a wjazdem na teren centrum handlowego), której lokalizacja powoduje konieczność wycinki 4 zdrowych drzew. DziaÅ‚anie to jest zupeÅ‚nie nieuzasadnione, gdyż kanalizacjÄ™ można poprowadzić bez szkody dla drzew. Tak nieprzemyÅ›lany projekt pokazuje, że kwestia wycinki drzew zostaÅ‚a tutaj kompletnie zignorowana, lub przeoczona.
  • przeprojektowanie sieci oraz przebiegu chodnika i drogi rowerowej, tak, aby zachować drzewo rosnÄ…ce na skrzyżowaniu ulic MiÅ„skiej i Zagony. Drzewo to przewidziane jest do wycinki, której można uniknąć.
  • zabezpieczenie sÅ‚upkami chodników, drogi rowerowej przed nielegalnym parkowaniem. SÅ‚upki powinny być w kolorze biaÅ‚o-czerwonym, gdyż obecnie stosowane okleiny odblaskowe sÄ… nieskuteczne. ZieleÅ„ce należy też wygrodzić – najlepiej wyniesionymi krawężnikami.
  • wyniesienie tarczy skrzyżowania ul. MiÅ„skiej z ul. Zagony i Tyrmanda – celem spowolnienia ruchu (poprawa bezpieczeÅ„stwa), uÅ‚atwienia pokonywania przejÅ›cia przez pieszych i uÅ‚atwienia rowerzystom wÅ‚Ä…czania siÄ™ do ruchu na koÅ„cu drogi rowerowej, czy też lewoskrÄ™tu z ul. Zagony w MiÅ„skÄ… (przebieg trasy EuroVelo 9).

Pełna dokumentacja projektowa jest do ściągnięcia z ogłoszenia o przetargu. Po zakończeniu procesu przetargowego dokumenty te bądą już niedostępne.

Dla leniwych - sam projekt drogowy do pobrania TUTAJ.

spacer
słupki
Chciałbym tylko wyrazić swoją opinię, że słupki są konieczne, ale czy muszą być pomalowane w ohydny kolor? We mieście jest dostępny wzór słupka, ktry nie razi swoją szpetotą kolorystyczną, jak w jakiejś fabryce.

poatworek

wjezd na teren centrum handlowego
Ad 1. Nie wiem co da zamiana drogi rowerowej z chodnikiem. Jedni i drudzy powinni być bezpieczni. Jako kierowca, bardzo nie lubię progów spowalniających, takich jak przy przyjściu dla pieszych koło empiku ale uważam, że bardzo by poprawiły bezpieczeństwo przy skrzyżowaniu o którym tu mowa - 2 progi tylko przed dojazdem na drogę rowerową/przejście dla pieszych (koło empiku jest ich za dużo). I nie wiem czy także bliżej jest lepiej. Może zwiększy widoczność ale samochód skręcający w lewo z Mińskiej będzie zatrzymywał się na skrzyżowaniu, a to powoduje że kierowcy bardzo się spieszą i wymuszają pierwszeństwo względem pieszych. W obecnej sytuacji mają się gdzie zatrzymać. Proponowałbym raczej przycięcie krzaków.

Grzegorz

ODP
Zamiana = polepszenie widoczności. Rowerzysta nie wyjeżdżałby od razu zza krzaków/drzew.

radek

odwalcie sie od remontu



ilosc komentarzy: 4
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 04 - 19
 
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 76 |
  1. Przebudowa Marii Curie-Skłodowskiej i nasze uwagi do projektu
  2. Alzacki Szlak Winny
  3. Nasze uwagi do projektu przebudowy ulicy Nowowiejskiej
  4. Ludzie listy piszÄ…
  5. Rowerowy budżet obywatelski Wrocławia - spotkanie 30.01.2014
  6. Uwagi do projektu przebudowy ulicy Mińskiej
  7. Uwagi do Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Dolnośląskiego
  8. Informator o rowerach typu handbike
  9. Zaproszenie na spotkanie organizacyjne dla wolontariuszy Wrocławskiego Święta Rowerzysty 2014
  10. Zaproszenie na Rozmowy Cykliczne (27.02.2014) - o koncepcji Shared Space i uspokojeniu ruchu na Nadodrzu
  11. Magistrat wyciÄ…ga trupa z szafy - projekt przebudowy ulicy Okulickiego
  12. Zaproszenie na Kongres Rozwoju Ruchu Rowerowego, Wrocław 27 – 29 marca 2014
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa