link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

aktualności
2009 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 91 |
  min min min min min min min min min min min min
01 kwietnia 2009

Przetarg na drogi rowerowe - hurtowo

Po niedawnym ogłoszeniu sporego przetargu na stojaki rowerowe Wrocław ogłasza kolejne hurtowe zamówienie - tym razem na trasy rowerowe.

30 marca b.r. miasto ogłosiło przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy tras rowerowych. Przetarg jest o tyle ciekawy, iż dotyczy aż 11 inwestycji. Co jednak najważniejsze, kilka z nich dotyczy ścisłego centrum miasta! Jest zatem szansa, że najbardziej newralgiczne części Wrocławia zostaną w końcu udrożnione dla ruchu rowerowego.  Pozostałe inwestycje mają na celu scalenie istniejących fragmentów tras rowerowych. Całe zadanie jest finansowane z budżetu rowerowego.

Mamy nadzieję, iż przy okazji pro-rowerowych zmian z centrum zostaną poczynione również kroki zmierzające do ograniczenia ruchu samochodowego (na przykład poprzez likwidację jednego pasa dla aut na Świdnickiej na rzecz pasa rowerowego). Byłby to wyraźny i bardzo potrzebny sygnał, że miasto wreszcie realizuje zapisy Polityki Transportowej (AD 1999) i aktywnie promuje zrównoważoną komunikację.

Zadania w przetargu zostały one podzielone na dwa pakiety:

Pakiet nr. I  (razem 3765 m)

  • Grabiszyńska (od Pl. Legionów do Zaporoskiej) – 2 x 700 m
  • Powstańców Śląskich (od Swobodnej do Piłsudskiego) i Świdnicka (od Piłsudskiego do Podwala) – 500 m i 300 m (strona zachodnia i wschodnia)
  • Ruska – 350 m (od arkad do Rynku)
  • Powstańców Śląskich – 415 m i 500 m Od krzyckiej do Kutnowskiej 
  • Żmigrodzka – 100 m (połączenie między Kasprowicza i Rowerową)
  • Św. Mikołaja – 200 m (od Nowy Świat do Wszystkich Świętych)

Pakiet nr. II  (razem 5250 m)

  • Ślężna (od Wiśniowej do Swobodnej) – 1500 i 1000 m (zachodnia i wschodnia strona)
  • Piaskowa, św. Katarzyny i Czesława - 1 x 450 m (Jednokierunkowa droga rowerowa po zachodniej stronie - ewentualnie analiza rozwiązania dwukierunkowego)
  • Mickiewicza – 1200 m (od Paderewskiego do Monte Casino)
  • Jana III Sobieskiego – 770 m (od Krzywoustego do Sycowskiej)
  • Nowowiejska (od Jedności Narodowej do Prusa) – 330 m

* * *

Tutaj można ściągnąć specyfikację zamówienia. Tamże więcej szczegółów - w instrukcji dla wykonawców.pdf:

* * *

4.3. Wytyczne do projektowania:

Pakiet nr I (razem 3765m)

1. ul. Grabiszyńska (od Pl. Legionów do ul. Zaporoskiej) – 2 x 700 m

  • Dwukierunkowa droga rowerowa po dwóch stronach z przejazdami przez ulice J. Piłsudskiego (w rejonie lokalnego przewezenia przy numerze 50 wspólny ciag pieszo rowerowy po wschodniej stronie).
  • Po północnej stronie od ul. Kolejowej do ul. Zaporoskiej analiza przeprowadzenia drogi rowerowej za linia zabudowy.

2. ul. Powstańców Śląskich (od ul. Swobodnej do ul. J. Piłsudskiego) i ul. Swidnicka (od ul. J. Piłsudskiego do ul. Podwale) – 500 m i 300 m (strona zachodnia i wschodnia)

  • Zaprojektowac jednokierunkowa droge rowerowa po wschodniej stronie ul. Powstanców Śląskich w układzie jezdnia, droga rowerowa, chodnik w kierunku do centrum
  • Sprowadzic droge rowerowa na jezdnie przed skrzyzowaniem z ul. J. Piłsudskiego
  • Przeprowadzic droge rowerowa przez skrzyzowanie i wprowadzic ja na pas przyłaczony do Arkad (analiza zwezenia istniejacego pasa przy Arkadach na wydzielenie pasa rowerowego) i prowadzic ja w takim układzie do konca Placu Kosciuszki
  • Od Pl. Kosciuszki przeanalizowac możliwosc poprowadzenia pasa rowerowego do ul. Podwale.
  • Zaprojektowac przejazd rowerowy przez ul. Nasypowa, Bogusławskiego, J. Piłsudskiego i na skrzyzowaniu ul. Swidnickiej z ul. J. Piłsudskiego po południowej stronie (podłaczyc przejazd pod jednokierunkowy pas do jazdy na wprost w kierunku do centrum)
  • Jednokierunkowy pas rowerowy po zachodniej stronie od ul. Podwale do ul. J. Piłsudskiego (zakonczony przejazdem lub sluza).

3. ul. Ruska – 350 m

  • Jednokierunkowa droga rowerowa od numeru 40 biegnaca po pasie przyłaczonym do arkad (likwidacja parkowania równoległego)
  • od ul. Kazimierza Wielkiego do Rynku kontrapas (Kazimierza Wielkiego Rzeznicza w strone do Rynku, Rzeznicza, Plac Solny w strone Kazimierza).

4. ul. Powstańców Śląskich – 415 m i 500 m

  • Dwukierunkowa droga rowerowa po zachodniej stronie od parkingu przy salonie samochodowym do ul. Kutnowskiej oraz ciag pieszo rowerowy po wschodniej stronie ulicy od ul. Krzyckiej do ul. Kutnowskiej.

5. ul. Żmigrodzka – 100 m

  • Zaprojektowac połaczenie miedzy istniejacymi drogami rowerowymi na ul. Kasprowicza i ul. Rowerowej.

6. ul. Św. Mikołaja – 200 m

  • Jednokierunkowa droga rowerowa rozpoczynajaca sie za przejsciem pieszym i biegnaca nieprzerwanie do ul. Wszystkich Swietych miedzy parkingiem a chodnikiem.

Pakiet nr II (razem 5250 m)

1. ul. Ślężna (od ul. Wisniowej do ul. Swobodnej) – 1500 i 1000 m (zachodnia i wschodnia strona)

  • Dwukierunkowa droga rowerowa po dwóch stronach od ul. Wisniowej w układzie jezdnia, droga rowerowa, chodnik.
  • Po wschodniej stronie za ul. Kamienna droge rowerowa wprowadzic w parking gdzie nie ma potrzeby jej wydzielenia, za parkingiem kontynuowac wydzielona dwukierunkowa droge do ul. Sieradzkiej i zakonczyc przejazdem rowerowym przez ul. Slezna.
  • Po zachodniej stronie ciagła droga rowerowa do ul. Sanockiej, rozwiazanie tymczasowe od ul. Sanockiej do ul. Studziennej,
  • W rejonie ul. Studziennej droga rowerowa sprowadzona na jezdnie oddzielona separatorami od jezdni do ul. Swobodnej wraz z przejazdem przez nia.

2. ul. Piaskowa, św. Katarzyny i Czesława - 1 x 450 m

  • Jednokierunkowa droga rowerowa po zachodniej stronie (ewentualnie analiza rozwiazania dwukierunkowego).

3. ul. A. Mickiewicza – 1200 m

  • Dwukierunkowa droga rowerowa po południowej stronie A. Mickiewicza od ul. J. Paderewskiego do ul. Monte Cassino.

4. ul. Jana III Sobieskiego – 770 m

  • Dwukierunkowa droga rowerowa po południowej stronie łaczaca istniejace odcinki od ul. B. Krzywoustego do ul. Sycowskiej.

5. ul. Nowowiejska (od ul. Jednosci Narodowej do ul. B. Prusa) – 330 m

  • Dwukierunkowa droga rowerowa po północnej stronie łaczaca projektowana przebudowe ul. Nowowiejskiej z istniejaca droga rowerowa w ul. S.Wyszynskiego.
spacer
ruska = kaktus mi wyrosnie
"(likwidacja parkowania równoległego)" na ruskiej - hahahah juz to widze jak blacharze przestana tam parkowac :-) predzej mi kaktus wyrosnie na rece, niz bedzie sie dalo przejechac ta sciezka bez zjezdzania na jezdnie lub pod arkady...

andt

ruska=dobry pomysł :)
Nie narzekać tu, tylko cieszyć się i pilnować urzędników by projekt zamienił się w realizację, a nie trafił do szuflad. Będzie ścieżka na ruskiej, to zajmiemy się problemem nielegalnego parkowania na przyszłej ścieżce.

sprintek

TOK FM: Drogi Rowerowe w Łodzi
http://www.tok.fm/TOKFM/1,97907,6448170,Lodz__sciezki_rowerowe____zmora_rowerzystow.html

SNOL W-w Gądów zuk.tvf13.fe.pl

Unieważnienie przetargu
Info z 20-04-2009: Przetarg został unieważniony, nie wpłynęła żadna oferta.

Piotr



ilosc komentarzy: 4
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 04 - 24
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa