link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

aktualności
2009 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 91 |
  min min min min min min min min min min min min
11 listopada 2009

3 sekundy ekstra dla rowerów - wielki sukces inżynierów ruchu!

Kolejny wielki sukces Wrocławia! Kolejny wielki sukces inżynierii ruchu! Rowerzyści zostali obrzydliwie uprzywilejowani na światłach na Lotniczej, kierowcy drżyjcie!

Po roku starań na skrzyżowaniu ulic Lotniczej i Bajana rowerzyści i piesi dostali aż 3 sekundy ekstra zielonego światła na przejeździe. 

Przed rokiem na przekroczenie wylotu ulicy Bajana znajdującego się w ciągu głównej trasy rowerowej na ul. Lotniczej rowerzyści musieli czekać 1 min. i 28 sek. na czerwonym świetle, a do dyspozycji mieli tylko 12 sekund zielonego.

Obecnie, dzięki nadludzkiej pracy zespołu najtęższych mózgów w urzędzie, w tym cyklu świetlnym trwającym 1 min. i 40 sek., rowerzyści mają do dyspozycji aż 15 sekund światła zielonego, zaś na czerwonym muszą oczekiwać tylko 1 min. i 25 sek.

Ten niebywały sukces był możliwy dzięki konsekwentnie i z uporem prowadzonej przez magistrat przyjaznej rowerom polityce transportowej. Dzięki dalekowzrocznym planom i posunięciom promującym zrównoważony transport w mieście już za 14 lat (wydłużając o 3 sek. rocznie fazę światła zielonego dla rowerów), czyli w 2023 roku rowerzyści będą mieli tyle samo czasu zielonego co kierowcy podróżujący na tej samej relacji tą samą ulicą (Lotnicza w kierunku centrum).

Obecnie kierowcy jadący Lotniczą do centrum mają 1 min. światła zielonego i 40 sek. światła czerwonego. Różnice w długości świateł dla aut i rowerów wynikają z uprzywilejowania prawoskrętu w Bajana, który blokuje ruchu pieszy i rowerowy wzdłuż Lotniczej.

Sprawa tej skandalicznie działającej sygnalizacji (na nowo oddanej do użytku trasie rowerowej) była przedmiotem interwencji przed rokiem. W odpowiedzi otrzymaliśmy pismo od p. Wojciecha Gryczyńskiego z WIM-u obiecujące, iż światła zostaną poprawione na korzyść rowerzystów. Czas mijał, lecz zmian nie było można odczuć. Na debacie 22 września b.r. Gryczyński zapytany o tą interwencję twierdził, że zmiany już zostały wprowadzone.

Sprawdziliśmy: faktycznie, zmiany zaszły. Wprost niewyobrażalne, a właściwie niezauważalne. A teraz sprawdźmy co na temat współczynnika opóźnienia mówią wrocławskie Standardy:

Współczynnik opóźnienia: średnia ilość czasu, którą użytkownik traci oczekując na sygnalizacji świetlnej lub skrzyżowaniach bez pierwszeństwa na każdym kilometrze trasy, wyrażany w sekundach na km

Ogólne zasady organizacji ruch rowerowego. Wygoda: minimalizacja współczynnika opóźnienia, prędkość projektowa adekwatna do kategorii trasy i ograniczanie stresu rowerzysty, minimalizacja pochyleń niwelety i różnicy poziomów

5.1. Parametry techniczne dla tras głównych: współczynnik opóźnienia: zalecany niższy niż 15 sekund na każdy kilometr trasy.

Pozostaje nam tylko pogratulować!

Tak wyglądało działanie sygnalizacji przed interwencją:

Tak wygląda działanie sygnalizacji po interwencji:

Radek Lesisz

spacer
15s
no jak by nie było to i tak bardzo dużo czasu na rowerze się przejedzie ale jak babunia ma przejść o lasce no to już pojawia się problem bo po prostu nie wyrabia ale to jest norma na skrzyżowaniach we wrocku uprzywilejowanie samochodów a jak ty masz zdążyć to już twój problem. ja mam tak na skrzyżowaniu slężnej i wiśniowej jak nie wiadę w odpowiednim momencie to mam czekanie razy 4

konrad

chłopie, to nie chodzi o to czy ktoś przjedzie w 15 sek przez skrzyżowanie, ale o to ile musi czakać na to światło! gdyby jechać jezdnią, masz 4x dłużej światło zielone, a co za tym krócej czerwone.

biba

no rozumiem ale właśnie o to mi chodzi że trzeba czekać a potem biec żeby się załapać jeszcze na zielonym

konrad

Czyli warto jeździć po ulicy, poza tym zauważyłem że nawierzchnia śmieszek rowerowych jest bardziej nierówna niż równoległej ulicy, szczególnie nowe są jakby tworzone pod inspiracją morskich fal.

mirecki

Liczę, liczę i doliczyć się nie mogę do 15. Po "poprawieniu" jest tylko 12 sekund. Migającgo zielonego liczyć nie możemy, bo nie zezwala ono na wjazd.

tomek

wyliczenia podane są razem z migającym (15 i 12 sek.) - nie wchodząc w szczegóły. Podobnie jest policzone dla kierowców, więc suma sumarum wychodzi jak podano.

radez

Zielone migające?
A znasz paragraf, który mówi, że na zielonym migającym obowiązuje zakaz wjazdu? bo ja nie znam.

Nick

a parawo?
Witajcie, No tak, ale teraz coraz częściej, jest nakaz jazdy ścieżką - jeśli takowa istnieje. Jak jest tam? Bo jak jest wyznaczona, to już wyboru nie ma... chyba, że się mylę. Ale z tego co wiem, to tak właśnie jest... zresztą już zostałem upomniany na społecznym... cóż, koniec z wolnymi wyborami... jedź ścieżką

Tymoteusz001



ilosc komentarzy: 8
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 04 - 19
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa