link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

aktualności
2010 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 115 |
  min min min min min min min min min min min min
11 października 2010

Jacek Uczkiewicz odpowiada na nasze pytania

Przed niespełna tygodniem zadaliśmy kandydatom na prezydenta Wrocławia szereg pytań dotyczących ich wizji i podejścia do problemów ruchu rowerowego. Dziś prezentujemy pierwszą odpowiedź jaka do nas napłynęła - od Jacka Uczkiewicza.
 



1. Jaka kwota na infrastrukturę rowerową powinna zostać wpisana do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego i na które inwestycje? Czy uważa Pani / Pan, że powinna ona odzwierciedlać poziom ruchu rowerowego w mieście (np. 1% ruchu = 1% kwoty na inwestycje drogowe idzie na rowery)?

Ad.1.  1% na nakłady „rowerowe” to kwota najniższa. Ruch rowerowy powinien rozwijać się szybciej od pozostałych, dlatego nakłady powinny być większe niż udział rowerów w ogólnym ruchu.

2. Czy uważa Pani / Pan za efektywny dotychczasowy sposób funkcjonowania stanowiska Oficera Rowerowego (Sekcji do spraw Rozwoju Ruchu Rowerowego) w Urzędzie Miejskim Wrocławia? Jeśli nie, to co trzeba zmienić i jak zamierza Pani / Pan tego dokonać?

Ad.2. Oficer Rowerowy – powinien być fachowcem i powinien być wyposażony w stosowne kompetencje niezbędne dla skutecznego działania. Ideałem byłoby gdyby OR wywodził się ze środowiska Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej. Rozważyć należy powołanie stałego zespołu doradczego przy Oficerze Rowerowym ze składu WIR. Byłby to organ doradczy i opiniujący zamierzenia UM Wrocławia dot. rozwiązań w ruchu miejskim i rozbudowy infrastruktury komunikacyjnej miasta. Nieuwzględnienie opinii OR przez właściwe departamenty skutkować powinno automatycznym skierowaniem sprawy do Prezydenta Miasta celem podjęcia ostatecznej decyzji.

3. Jakie ma Pani / Pan zastrzeżenia do istniejącej infrastruktury rowerowej w mieście? Jakie kroki zamierza Pani / Pan podjąć, żeby poprawić jej stan?

Ad.3. Wrocław nie korzysta z doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań w tym zakresie innych miast  jak na przykład Poznania, Gdańska, Krakowa czy nawet Koszalina, a za Odrą Drezna. Chodzi m.in. o takie rozwiązania w ruchu drogowym na ulicach miasta jak np. ruch pod prąd dla rowerzystów w ulicach jednokierunkowych. Nie możemy sobie pozwolić na wyłączenie jednego pasa ruchu dla rowerzystów jak np. w dużych aglomeracjach Chin, ale powinniśmy zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom, którzy są równoprawnymi uczestnikami ruchu.

4. Które inwestycje rowerowe uważa Pani / Pan za najważniejsze? Czy będzie Pani / Pan działała / działał na rzecz ich pilnej realizacji?

Ad.4. Nadal istotnym problemem jest rozwój ścieżek rowerowych na ulicach i terenach rekreacyjnych. Myśli się o parkingach dla pojazdów, ale nadal jest niedostatek parkingów dla rowerów. Upowszechnienia wymaga zorganizowanie wypożyczalni rowerów komunalnych. Miasta europejskie oferują całą gamę rozwiązań w tym zakresie. Trzeba przełamać schemat myślenia, że rower to nie tylko sprzęt do rekreacji, ale środek transportu. Wrocław powinien być miastem jak  najbardziej przyjaznym rowerzystom.

5. Jak zamierza Pani / Pan korzystać z doświadczeń innych miast w Polsce i na świecie w zakresie infrastruktury rowerowej? Których?

Ad.5.  Vide pkt 3.

6. Czy rowerzyści powinni mieć głos w sprawach infrastruktury rowerowej? Jak zamierza Pani / Pan to ułatwić/zorganizować, aby ich opinia była brana pod uwagę?

Ad. 6. Żadna inicjatywa w rozwoju infrastruktury miejskiej dot. uczestników ruchu drogowego jakim są rowerzyści nie powinna się odbywać bez ich opinii. Stąd zamysł powołania zespołu doradczego przy OR.

7. Czy zamierza Pani / Pan przyjeżdżać do pracy rowerem i ułatwić to innym pracownikom Urzędu Miasta i Radnym?

Ad.7. W mojej sytuacji codzienne dojeżdżanie do pracy rowerem będzie bardzo trudne. Tym nie mniej wszystkim pracownikom, którzy zamierzają korzystać z tego środka należy stworzyć w Urzędzie odpowiednie warunki.

8. Wrocławski Rynek jest zamknięty dla rowerzystów od 10 lat, 365 dni w roku, 24 godziny na dobę – choć nikt nie potrafi podać przekonywującego powodu. Czy zamierza Pani / Pan to zmienić?

Ad.8. Według mnie Rynek powinien być zamknięty dla ruchu rowerowego z wyłączeniem oczywiście sytuacji specjalnych. Rowerzystom należy umożliwić łatwe ominięcie Rynku oraz wystarczającą liczbę miejsc do parkowania w bezpośredniej jego bliskości. Krzyżowanie codziennego ruchu pieszego z rowerowym w Rynku uważam za dużą niedogodność dla wszystkich.

9. Jaka jest Pani / Pana wizja rozwoju ruchu rowerowego we Wrocławiu i czego Pani / Pana zdaniem rowerzystom we Wrocławiu do szczęścia potrzeba?

Ad. 9. Ruch rowerowy powinien być istotnym elementem polityki komunikacyjnej miasta. Jego udział w ogólnym ruchu powinien stale wzrastać. Chciałbym, aby Wrocławska Inicjatywa Rowerowa była partnerem dla Ratusza, aby działacze WIR angażowali się w pracę Rady Miejskiej – i co bardzo ważne – w działalność rad osiedli. Tam jest również miejsce dla ważnych inicjatyw w tym zakresie.

Z poważaniem

Jacek Uczkiewicz

spacer
Chyba kandydat Uczkiewicz nie bradzo wie, o czym pisze...

tomek

napisał to co chciała usłyszeć WIR. Zresztą sama podsunęła odpowiedzi w swoim zapytaniu )

garym

na tym to polega
Na tym to polega. Politycy powinni się wsłuchiwać w głos wyborców i na nie reagować. Polityk nie może się znać na wszystkim. Dobrze jest jak ma tego świadomość i korzysta z pomocy specjalistów. Gorzej jak by sam wiedział najlepiej. Duży minus za utrzymanie absurdu na Rynku!

rocez

Podoba mi się to co napisał Pan Uczkiewicz. Osobiście wyznaczyłbym specjalne ścieżki do jazdy rowerem po Rynku, aby nie było konfliktu z pieszymi, a nie zabraniał jazdy całkowicie. Myslę jednak, że Pan Uczkiewicz jest otwarty na środowiska rowerowe i na współpracę z nimi oraz to, że pod wpływem rozsądnych argumentów da się przekonać do zmiany decyzji, a przede wszystkim nie obrazi się jak Pan Dutkiewicz.

Mesjasz

jestem za tolerancją i dialogiem między wszystkimi użytkownikami ulic i chodni
jestem za tolerancją i dialogiem między wszystkimi użytkownikami ulic i chodni Oficer rowerowy jest potrzebny o ile to nie będzie przypadek psychiatryczny a łagodniej pisząc nie będzie miał tendencje pieniacze ,tylko roszczeniowe i zachowywał się adekwatnie co do zaistniałej sytuacji. Patrzył też realnie ale niebezkrytycznie na sprawy rowerowe . Działał w interesie rowerzystów nie zapominając o kierowcach oraz pieszych - aby nie dochodziło do agresji, nietolerancji ,braku zrozumienia .Wiedząc o tym ,że część rowerzystów jest zdyscyplinowana ,przestrzega przepisy , zachowuje się normalnie na ulicy i między samochodami ,na chodniku i między pieszymi .Hasło ogólne dla wszystkich rowerzystów- "Żądasz przestrzegania przepisów innych wobec siebie - to daj przykład i przestrzegaj je sam " . Chcę aby wizerunek rowerzysty w oczach kierowców i pieszych był zmieniony na przyjazny ,tolerancyjny ,prawy .Mam nadzieję ,że nie będę wstydził się za rowerzystów którzy postępują i zachowują się źle na ulicy czy chodniku. Nie chcę aby pretensje i żądania wobec władz miasta były odebrane jako "roweromania " oraz nierealnie wyprzedzały zbyt mocno zdolności finansowe miasta. Jak wiadomo nasze miasto jest w czołówce miast jeżeli chodzi o ilość wybudowanych dróg rowerowych . Faktem jest ,że w wielu miejscach przez gęstą zabudowę ,wąskie ulice i chodniki ,duży ruch turystów i pieszych nie ma gdzie budować dróg rowerowych i nad tym jako rowerzysta ubolewam ale i rozumiem sytuację. Jeżeli jakiś rowerzysta pisze z epitetami ,że piesi chodzą po drodze dla rowerzystów jak święte krowy i powinien być mur dla pieszych aby tego nie robili - to pamiętaj ,że są piesi którzy mają podobne zdanie o rowerzystach np. jadących po chodniku i przez pasy nieprawidłowo ,agresywnie . Jeden z przykładów ; pokazują niektórzy rowerzyści ludziom zdegustowanym nieodpowiednim zachowaniem rowerzysty na chodniku np. palec skierowany do góry lub spierd....lub inne epitety ,gesty ! Brak przewidywania , wyrozumiałości wobec dzieci i starców na chodniku czy ulicy ,ucieczki z miejsca potrącenia - jest wiadome i znane także straży miejskiej i policji ! Życzę wszystkim jak najwięcej dróg dla rowerów i zadowolenia z jazdy rowerem i pamiętania ,że jesteśmy także pieszymi , kierowcami a jak nie, to ktoś z naszej rodziny i znajomych zapewne jest pieszym lub kierowcą samochodu osobowego . Pisał : rowerzysta z Wrocławia .

rafał



ilosc komentarzy: 5
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 04 - 24
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa