08 listopada 2010
Tomasz Kapłon odpowiada na nasze pytaniaPrezentujemy kolejne odpowiedzi na nasze zaproszenie do prezentowania swoich programów wyborczych odnośnie ruchu rowerowego jakie wystosowaliśmy do kandydatów na radnych Rady Miasta Wrocławia. Oto odpowiedź od Tomasza Kapłona.
-
Czy jest Pani/ Pan osobiście usatysfakcjonowana kształtem Polityki Rowerowej Wrocławia, tj.:
Cele zawarte w Polityce Rowerowej nie odpowiadają realnym potrzebom oraz aspiracjom Wrocławia . Jest on miastem, które stać na więcej, zwłaszcza – co widać w świetle raportu Polityki Rowerowej Wrocławia- na porządne trasy rowerowe.
Cele zawarte w Polityce Rowerowej są osiągalne, ale nie przy obecnej indolencji urzędniczej, która wprost hamuje wiele inicjatyw i je wypacza.
Nie. Instrumenty realizacji polityki rowerowej nie są adekwatne w stosunku do oczekiwanych celów. Nie nadano decyzjom , dotyczącym ruchu rowerowego, charakteru obowiązującego prawa, albo nie kontroluje się wykonania tych decyzji. Życie sobie , urzędnicy sobie!
-
Czy poprze Pani/Pan wzrost wydatków na tworzenie infrastruktury rowerowej? Do jakiej kwoty?
Tak. Poprę wzrost wydatków na tworzenie infrastruktury rowerowej. Przynajmniej do poziomu Szczecina (24,61 zł na osobę).
-
Czy uważa Pani/Pan, że kwota przeznaczana na tworzenie infrastruktury rowerowej w sytuacji ograniczeń finansowych powinna odzwierciedlać przynajmniej poziom ruchu rowerowego w mieście (np. 1% ruchu = 1% kwoty na inwestycje drogowe przeznaczone na drogi rowerowe)? Czy też powinna odzwierciedlać docelowy poziom ruchu?
Sądzę, że kwota przeznaczana na tworzenie infrastruktury rowerowej powinna odzwierciedlać docelowy poziom ruchu. Trzeba skończyć wreszcie z półśrodkami i planować i przewidywać rozwojowo.
-
Czy będzie Pani/Pan skłonna/y wspierać rowerzystów w zakresie dopuszczenia ich do głosu w sprawach infrastruktury drogowej i rowerowej?
Tak, Będę wspierać rowerzystów , aby dopuszczono ich do głosu. To przede wszystkim rowerzyści, mają mieć decydujący głos w sprawach infrastruktury drogowej i rowerowej. Oni najlepiej wiedzą, jak to praktycznie wygląda. Zza biurka nie zobaczy się tego , co widać z roweru!!!
-
Czy jest Pani/Pan zainteresowana/y aktywnym udziałem w działaniach na rzecz popularyzacji ruchu rowerowego oraz bezpiecznych zachowań komunikacyjnych wśród wrocławskich rowerzystów i kierowców?
Tak. Jestem zainteresowany aktywnym udziałem w działaniach na rzecz popularyzacji ruchu rowerowego oraz bezpiecznych zachowań komunikacyjnych wśród wrocławskich rowerzystów i kierowców. Sam jestem kierowcą , ale wiele lat jeździłem na rowerze i sympatyzuję z rowerzystami.
-
Czy poprze Pani/Pan inicjatywę zniesienia zakazu jazdy rowerem po Wrocławskim Rynku i zastąpienia go:
-
całkowitym dopuszczeniem ruchu (gdyż np. zakaz nie jest respektowany i nie może tym samym wpływać na bezpieczeństwo),
-
lub dopuszczeniem go w wybranych porach dnia (gdy ruch pieszy jest niewielki),
-
lub dopuszczeniem go na okres próbny (w celu uzyskania danych na temat realnego konfliktu rowerzystów i pieszych)?
Poprę inicjatywę zniesienia zakazu jazdy rowerem po Wrocławskim Rynku
i zastąpienia go całkowitym dopuszczeniem ruchu. Rynek jest pięknym miejscem ,
a rowerzyści nie przeszkadzają pieszym. Usuńmy wreszcie zakazy , powstałe w głowach i na biurkach urzędników. OTWÓRZMY RYNEK ROWERZYSTOM!!!
Tomasz Kapłon,
kandydat do Rady Miejskiej z Komitetu Wyborczego Wyborców Rafała Dutkiewicza
|