link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

prasa
2003 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 13 |
  min min min min min min min min min min min min
14 stycznia 2005

O rowerach na ul. Szewskiej (30.07.2003) Gazeta Wyborcza

O rowerach na uL Szewskiej - rozmowa z Tomaszem Ossowiczem, dyrektorem Biura Rozwoju Wrocławia

"Ustala się zakaz ruchu rowerowego dla ulicy, [...] w przypadku wprowadzenia torowiska tramwajowego jako elementu zagospodarowania" - czytamy w jednym z punktów uchwały czerwcowego posiedzenia Rady Miejskiej. Mowa o ulicy Szewskiej

Błażej Zimnak: Dlaczego na Szewskiej nie będzie rowerów jeśli będzie tramwaj?

Tomasz Ossowicz, dyrektor Biura Rozwoju Wrocławia: - Tramwaj może będzie, a może nie. Nie my podejmujemy takie decyzje, to zależy od potrzeb komunikacji miejskiej. Jednak jeśli powstanie torowisko to ulica jest zdecydowanie za wąska, by zrobić tam ścieżkę rowerową. Planowana trasa tramwajów będzie nie jedno, jak teraz, ale dwukierunkowa. Sprawdzaliśmy, którędy rowery mogły by jeździć. Okazało się, że albo niezbyt szerokimi chodnikami, albo po torowisku. Oba wyjścia byłyby bardzo niebezpieczne. W praktyce rowerzysta jadący skrajem chodnika może zostać lekko popchnięty przez pieszego i wpaść pod tramwaj, ponieważ torowisko nie będzie ogrodzone.

A jeśli tramwaj na stałe zniknie z Szewskiej?

- O ile pamiętam, to przepis o ruchu rowerowym nie wejdzie w życie. Szewska zostanie wtedy podzielona na odcinki piesze i samochodowe, ale bez takiego tranzytu jak teraz. Nawet wtedy nie będzie jednak na Szewskiej ścieżki dla rowerów. Bezpiecznego, oddzielonego od pieszych pasa, nie da się tam wcisnąć.

Dziś nie można przejechać przez rynek. Częścią naturalnej obwodnicy staje się Szewska. Jeśli zostanie zamknięta, to przejazd będzie dopiero w okolicach placu Dominikańskiego gdzie, mimo remontów, ścieżki nie powstają.

- Zgodnie z planem miałaby powstać wydłużona ulica Łaciarska. Między ulicą Kotlarską a Wita Stwosza dziś jest tylko przejście dla pieszych. Tam chcemy wyburzyć dwie kamienice. To nie stanie się tak szybko, ale jeśli na Szewskiej pojawi się dwukierunkowy tramwaj, to Łaciarska stanie się tym ciągiem gdzie trzeba będzie umożliwić przejazd rowerom, chociażby przez takie rozwiązania jak obniżenie krawężników i chodników.

A reszta obwodnicy rowerowej rynku?

- Założenie jest takie, że z wyjątkiem rynku i Szewskiej, wszystkie ulice mają być dostępne dla ruchu rowerowego. Uspokojony ruch aut nie będzie stanowił dla rowerzystów zagrożenia. Na północy i południu z jednej strony ścieżka będzie biegła ulicą Grodzką, a z drugiej już jest nad fosą.


Przeczytaj stanowisko Koalicji Rowerowy Wrocław wobec wypowiedzi p. Ossowicza



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 05 - 04
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale prasa
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa